PostHeaderIcon Nakliyat nedir.?

Nakliyat bir seyi- ki biz kendisine yük deriz- a noktasindan b,c,d… noktalarina belirli bir caba ve gene belirli bir ücret karsiligi-ki biz buna da navlun deriz- sevketme, tasima anlamina gelen kelimedir.

tasimacilik bahsettigim isi tanimlamakta yetersiz bir kelimedir. bir insanin sirtinda kimildamadan sirt cantasi tasimasi örnegini de verebiliriz bu yeterisizlik icin. nakliyatta bir hareket, sevk vardir.

kamyoncu kimliginden kurtulmak, ya da eski nakliyecilerden kendini ayirmak isteyen yeni yetme bir neslin ürettigi bir kelimedir tasimacilik. ortasa serkes gibi gezip duran, nihai hedefini bilmeyen bir hammali andirir.

gene misal, bir forklift bir seyi kaldirir, eger hareket etmezse havada tutar, tasimis olmaz.

simdii…nakliyatin tasimacilik olmadigini anlattiktan sonra ne oldugunu anlatalim biraz daha.

nakliyati anlamak icin iki ayri grupta incelemek gerekir. birbiri ile ic ice olan bu iki grup nakliyenin teorik ve pratik usulunu anlatir.

1. grup pratik olan: nakliye cesitleri:
-kara yolu nakliyesi
-hava yolu nakliyesi
-deniz yolu nakliyesi
-demir yolu nakliyesi
-inermodel nakliye (yukardaki usullerden 1′den fazlasinin kullanildigi nakliye)

2. grup teorik olan:nakliye cesitleri:
-yurt ici nakliye
-yurt disi nakliye

yurt ici nakliye: bir malin yurt sinirlarindan cikmadan bir noktadan bir ya da bir kac noktaya tasinmasi demektir. bu firma bir tasima belgesine sahip olmalidir. aralarinda lojistik tasima, kargo ve evden eve nakliye gibi cesitleri vardir. ve sektorel olarak hic alakalari yoktur. yurt ici nakliye belgesi olan bir firma kendi faturasi altinda mal tasiyamaz.

yurt disi nakliye: bildigimiz uluslararasi nakliyattir. c2 adinda bir yetki belgesi ile gerkceklestirilebilir. bu belge icin bir miktar teminat.150.000 ytl idi sanirim- ve 12 uzun arac gereklidir. tek seferlik nakliyat icin yükün ve nakliyenin sigortasi, yükün mal bedeli, gümrük kagitlari gibi belgeler gereklidir. yurt ici nakliyesi de yapabilen bu firmalar baska bir ülke ya da topluluk icersinde kanunen ic tasima yapamazlar.

unutmadan, bu tur sirketilerin tasidiklari seyler cesit cesittir. ama kolay kolay birbirlerinin isini yapmazlar. zira disardan bakan icin bir kamyon bir sey tasiyor gibi görünse de sadece is daha komplikedir.

asil sözü getirecegim yere geldim.

1- bir arkadasinizin nakliyeci oldugunu ögrendiginiz zaman, ne nakliyesi yaptigini da ögrenin. uluslararasi tasima yapan arkadasinizi bir gün arayip”haci bizim evi tasicaz da, paramiz size gitsin dedik” cümlesini kurmayin. her bir tanesi 120000 euro olan o araclar günde 500 kaat kazanmak icin satin alinmadi degil mi? bunu nakliyeci arkadasiniz size kibarligindan diyemedigi icin siz israrl “yap bi kiyak hade” de demeyin. yapamaz. bir tirin sadece dorse uzunlugu 13.60 metredir. o tir o sokaga girmez. girse de gündüz girmez. gece girmeye kalksa aksam evine gelip park etmis bir suru araba sokagi kaplar.

2- bir ticari kurumun sevkiyat kisminda calisiyor ve de hala cayklaksaniz, nakliyeci arkadasinizi alakasiz nakliyeler icin arayi durmayin. bilgi güctür ama siz de cok belescisiniz. limanda, gemiden 15 tonluk cimento torbasi ile cinden gelen bi konteynir köpek mamasi, ya da insaat firmanizin 15 km uzagindaki demis deposundan getirteceginiz demir ile almanya’dan getirteceginiz tekstil makinasi tek bir mantikla nakledilmez.

ha, bunlarin hepsini yapan var. taniyiorum ben onu diyorsaniz da inanmam. 3ünden birini kendisi yapiyordur. gerisini outsource yapiyordur.

3- tir satin alirken dikkat edilmesi gereken hususlari icsellestiren nakliyeci arkadaslarin meslege giris dersi olaran bu entriyi de yalayip yutmasini ögütlerim. hemen ben “locistikci oldum” diye cikmayin ortaya pis bakarim.

Türkiyenin evden eve nakliyat Resmi Sitesi
Copyright 2009 Yapi.Gen.Tr